Sidor

söndag 18 september 2011

Tv och bredband

Nu har jag fått tv och bredband igen. Bredbandet fick jag att fungera redan igår, men när det gällde tv:n fick jag bara felmeddelanden. Så idag fick jag ringa supporten på Telia. Det var fem före mig i kö när jag ringde och det tog drygt en halvtimme innan jag kom fram. Lite väl lång kötid tycker jag, men hade inte så mycket val det var bara att vänta. När jag kom fram fick testa en massa saker, reset på min gateway och lite annat. Men inget hjälpte. Fick ingen ip-adress på tv-uttaget. Till slut kom vi överrens om att jag skulle koppla ur allt i 20-30 min och sen skulle han ringa mig och så skulle vi testa igen. Jag kopplade in det igen efter 20 min och som genom ett mirakel funkar det nu. Dock har han fortfarande inte ringt som han sa och nu har det gått en timme. Tur att det funkar nu, annars hade jag varit missnöjd med den här överrenskommelsen.

Passade också på att fråga honom varför jag inte får igång bredbandet trådlöst. Det visar sig att den nya gatewayen inte har den funktionen. Tråkigt och lite märkligt tycker jag. Jag som trodde att jag skaffat något bättre. Nu får jag nog skaffa mig en router istället. Gillar inte sladdar. Det är nog lite det bästa med att jag bytt till fiber att nu är alla sladdar instängda i bredbandsskåpet i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar