Sidor

tisdag 20 september 2011

Liten uppdatering

Idag vaknade jag av att min bror ringde och väckte mig vid halv åtta. Han var väldigt pigg till skillnad mot vad jag var, han var på väg till Västerås i jobbet för att hämta en reservdel och hade nog redan varit vaken ett par timmar. Vi hade som vanligt ett trevligt samtal, alltid trevligt att prata med min käre bror. Han fick mig att piggna till iallafall och när vi lagt på så drog jag på mig lite träningskläder och gick ut på en promenad. Jag gick bort till löparbanan vid Telefonplan. Jag vet att det är för tidigt för mig att jogga och att det blir för stor belastning på mina leder. Men jag tröttnar på att gå hela tiden, så när jag var där passade jag på att jogga fyra varv där. Ett varv är 400 meter tror jag, så det blev ju inte så långt. Det är ganska mjukt underlag också, så jag tänkte att det kunde vara bra som ett litet test. Jag joggade fyra varv och hade kunnat fortsätta ett tag till, men tänkte att det fick räcka så. Det känns skönt att inse att jag orkar så mycket mer än jag gjorde för bara några månader sen. När jag är ute och går nu så känner jag verkligen skillnad på hur mycket lättare kroppen blivit och jag har svårt att tänka mig att jag tills ganska nyligen släppat runt på ytterligare 25 kg. Det är faktiskt rätt mycket det. Samtidigt har jag svårt att föreställa mig hur kroppen kommer att kännas när ytterligare 25 kg har lämnat min kropp. Det känns också overkligt. Jag undrar så när jag kommer att nå dit. Jag försöker tänka att det får ta tid och att jag ska ha tålamod, men det är inte så lätt.

Sen gick jag hem och åt frukost och duschade. Sen har jag chattat med Telia och ordnat så att inspelningsfunktionen på min digitalbox fungerar igen. Ringde också till fastighetsskötaren och frågade varför jag inte har någon värme i min lägenhet. Börjar kännas lite kallt nu när det inte är någon värme alls på. Det var tydligen något de håller på att åtgärda i värmesystemet så det är väl bara att härda ut tills det kommer värme. Nu ska jag fundera lite på val av gravsten, symbol på den och kanske nån text. Jättesvårt det där, men skulle vara skönt att få det avslutat så att vi kan få en riktig grav att besöka.

Igår lämnade jag in min trasiga Iphone och det tar ca 10 arbetsdagar innan jag får en ny, så under tiden får jag använda mig av min gamla telefon. Det innebär att jag inte kommer att kunna blogga från mobilen under tiden, min gamla är alldeles för långsam för det. Lite trist, men funkar ju så här också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar