Sidor

onsdag 28 september 2011

Tre alternativ

Nu har jag tre alternativ till var jag skulle kunna träna.

1) Det första är Västertorpshallen. Det är där jag brukar simma. Så en fördel om jag skaffar pass där är att då ingår även simning. Priset är rätt hyfsat, 3500 kr för ett år. Vet dock inte alls hur passen är där och det är inte världens fräschaste ställe. Men man kan även köpa ett klippkort för 10 gånger, vilket kostar 950 kr. Så om jag skaffar det först så kan jag ju testa hur det är. Rätt bra utbud av pass tycker jag det är. Frågan är vilka jag ska satsa på? Vad tycker ni?


2) Mitt andra alternativ är SATS som finns vid Telefonplan. Har tränat där tidigare så jag känner till hur stället är. Ett bra ställe, rent och fräscht, men inget extraordinärt. Den största nackdelen med detta är priset. En inträdesavgift på närmare en tusenlapp och sen kanske 500 kr per månad. Det känns lite dyrt när det främst är gruppträningen jag är ute efter. Styrketräningen tycker jag funkar himla bra att köra på jobbets gym.

3) Det sista alternativet jag kommit på är ett gym som heter http://www.pulsochtraning.se/ och även detta ligger vid Telefonplan. Det är dock betydligt billigare än SATS, 329 kr per månad. Dock är det inte jättestort utbud av gruppträningspass och ingen spinning som jag gärna vill gå på. Eftersom det främst är gruppträningen jag är intresserad av så känns inte detta som ett riktigt bra alternativ.

Efter att jag har skrivit detta så känns det helt klart som att alternativ 1 är det som ligger närmast till hands, men vill gärna ha era synpunkter på detta eller om ni har nåt annat förslag på rolig träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar