Sidor

lördag 10 september 2011

Promenad

Idag hade jag tänkte jogga en lite kortare sträcka kanske 2,5 km. Men min gode vän Fredrik menade att det inte är bra pga belastningen. Och eftersom jag brukar lyssna på honom så gjorde jag det nu också och gick 10 km istället.

Åkte till Hellasgården för att kunna gå i skogen och där har de bra slingor med lämpligt underlag tänkte jag. Valde 10 km slingan och den var inte riktigt som jag tänkte mig. Det var mer som en upptrampad stig på delar av den. Det var väldigt kuperad terräng och mycket backar. På ett ställe skulle man rakt upp för ett berg. Man fick verkligen tänka på var man satte fötterna. Det tog lång tid att ta sig runt och efter 4 km fick jag ont i höften. Det höll sedan i sig resten av rundan. Fattar inte riktigt bad det är för fel och hur jag ska bli av med det. Om jag ska vila, träna det på nåt sätt eller stretcha. Nu känns det iallafall som att jag får ställa in morgondagens vandring. Känns inte som att jag kan gå 12 km till imorgon.

Här kommer lite bilder.

























- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar