Sidor

lördag 24 september 2011

Lasse Winnerbäck

Ikväll är min husgud Lasse Winnerbäck gäst i SVTs program Tack för musiken. Hans visar sig väldigt sällan i media så det ska bli skoj att se. Winnerbäck är den artist som betyder absolut mest för mig. Jag började lyssna på honom när jag gick andra året på gymnasiet, 1996 tror jag det var. Han var väldigt okänd då, men jag fastnade snabbt för hans texter. Sen dess har han följt mig. I långa perioder har jag inte lyssnat på honom alls, men han har alltid återkommit. I hans låtar finns 15 år av minnen och känslor för mig. Många av hans låtar är som minnen över olika händelser i mitt liv. Hans låtar påminner mig om saker jag upplevt, kärlekshistorier, uppbrott, stunder av lycka och stunder av sorg. Ja, jag kommer att kolla ikväll kl 20:45 på SVT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar