Sidor

lördag 24 september 2011

50 genvägar till fettförbränning



Idag köpte jag boken "50 genvägar till fettförbränning" vilken är skriven av Fredrik Paulun. Har bläddrat igenom den och känner väl att det är mycket jag redan vet, men det finns nog en del jag kan lära mig också. Ska börja läsa den lite mer ordentligt när jag går och lägger mig ikväll. Jag hoppas iallafall att den ska ge mig lite inspiration och lite nya kunskaper. Det han skriver verkar väl underbyggt och det finns referenser till forskning på det mesta han skriver.

6 kommentarer:

  1. spännande med en ny bok=)

    Testa å ät hela ditt dagsintag på kvällen innan läggdags och motbevisa att man går ner i vikt ändå=)

    SvaraRadera
  2. Nä, jag har inget att bevisa med det. Jag äter ofta inte jättesent, men det har inte med det att göra. Det är för att jag blir hungrig tidigare och sen blir jag inte hungrig nåt mer.

    SvaraRadera
  3. Saken är att om man äter sent så "jobbar" kroppen under hela natten att ta hand om maten. Det borde (?) ju medföra att man sover sämre - eller?

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte riktigt, men det där är nog ganska individuellt. Känner man att man sover sämre av att äta sent så ska man väl låta bli. Men energimässigt ska det inte spela nån roll när på dygnet det intas.

    SvaraRadera
  5. Det finns dom som säger att sömnen blir bättre av mat sent på kvällen. Men sen som Jenny säger så är det säker individuellt hur det är.

    SvaraRadera
  6. Kan tillägga att på natten Så går det åt en del energi för att "reparera" kroppen. :) så nu måste jag sova:)

    SvaraRadera