Sidor

måndag 22 augusti 2011

23 kg senare

Nu är det dags för mitt första inlägg i den här bloggen som ska vara en dagbok under min fortsatta resa ner mot målvikten på 70 kg.

Den här resan startade redan för 23 kilo sedan, närmare bestämt i februari 2011. Nu känner jag att det är dags för lite dokumentation av min fortsatta resa. Jag kommer främst att skriva om min kost och min träning. Syftet är dels att det ska fungera som ett verktyg under tiden och dels som ett minne i efterhand. Det handlar om en omvälvande förändring av mitt liv.

Att den här förändringen startade just nu beror dels på att mitt liv förändrades i grunden i samband med sjukdom och dödsfall i familjen. Det fick mig att se på livet med nya ögon och inse att allt är förgängligt. Resan hade dock inte kunnat ta sin början utan ett fantastiskt resesällskap som varit och är ett obeskrivligt stöd. Utan ett sådant fantastiskt stöd av min gode vän hade jag nog inte klarat av att ta tag i min övervikt just nu. Det känns otroligt privligerat att få ha nån att dela framgångar och motgångar med. Tack för ditt tålamod och tack för att du peppar, inspirerar och motiverar mig. Utan dig hade detta inte varit möjligt!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar