Sidor

måndag 22 augusti 2011

Svårt att förstå

Jag har vet inte om det är vanligt, men jag har väldigt svårt att förstå och ta in min viktminskning. Alltså logiskt förstår jag att det är ganska många kilon jag minskat. Men jag har svårt att se jättestor skillnad på mig själv när jag tittar i spegeln. Visst ser jag skillnad, men i min hjärna ser jag fortfarande ut som tidigare. Hur ändrar man egentligen den inre självbilden?

Sen är det nog också så att jag tidigare blundade för mycket kring mitt utseende. Nu är jag medveten på ett helt annat sätt och det har nog lett till en mer kritisk blick också. Får väl hoppas att jag kan bli nöjd med mig själv med tiden.

Kläder är dock det tydligaste beviset för mig att jag faktiskt redan minskat en hel del. 4 storlekar har jag minskat. Lite problematiskt eftersom jag fått slänga alla gamla kläder som inte längre passar. Det är i och för sig skoj att köpa nya kläder. Men eftersom jag planerar att gå ner ganska mycket till så vill jag inte köpa för mycket eller för dyra kläder. Målsättningen är ju ändå att de snart kommer vara för stora.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar