Sidor

söndag 28 augusti 2011

Simmat

Eftersom jag fortfarande har ont i höften från gårdagens promenad bestämde jag mig för att simma idag istället. Idag hade jag dessutom ischiassmärta ner i hela vänstra benet (ner till vaden ungefär). Det är lite obehagligt eftersom jag tidigare haft mycket problem med ryggen och ischias. Det som är bra är att jag inte kände av nåt alls när jag simmade.

Oftast brukar jag simma i Västertorpsbadet som ligger 5 minuter med bilen från mig. Men de har inte öppet för motionssim på söndagar. Så idag åkte jag till Eriksdalsbadet istället. Hade sett framemot att simma i 50 meters bassängen för det går mycket snabbare och smidigare. Tyvärr var deras 25 meters bassäng avstängd och 50 meters bassängen omgjord till 25 meters banor, så det blev att simma i kort bassäng idag också. Badet var dessutom fullt av barnfamiljer så det var rätt fullt i motionsbanorna. Gillar inte att behöva zickzacka fram bland långsamsimmande pensionärer och plaskande ligister. Man kommer liksom aldrig in i nån bra rytm då. Av den anledningen nöjde jag mig med 40 längder (1km) idag. Oftast brukar jag annars passa på att simma 60 eller 80 längder. Fast 40 är helt godkänt det med.

Ska försöka simma en eller två gånger i den kommande veckan och avstå från promenader tills jag är smärtfri.

Ikväll är jag bjuden på middag och filmkväll hos Amanda och Simon. Ska bli trevligt och skoj att se deras nya lägenhet.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar