Sidor

torsdag 25 augusti 2011

Mål och belöningar

Tänker att jag borde sätta upp lite nya delmål, samt belöningar när dessa nås. Men jag tycker verkligen att det är jättesvårt. Jag vet liksom inte vad som är rimligt och utmanande. Funderar på att 10 kg till till årskiftet kunde vara ett mål. Vet dock inte alls om det är rimligt. Eller jag tror definitivt att det är möjligt, men det kanske är för "lätt"? Önskar jag helt fritt skulle jag givetvis önska mer, men jag vill inte ha nåt mål som jag inte kan klara. Är rädd för att misslyckas.

Ännu svårare än att bestämma målen är att hitta belöningar för dessa. Hittills har jag inte haft några belöningar, men för att öka motivationen och drivkraften framöver så skulle jag nog gärna vilja ha det. Vet inte riktigt vad bara. Att köpa saker till mig själv känns inte riktigt som nån belöning, jag köper ju ändå redan själv det jag behöver. Att köpa nåt jag inte behöver bara för sakens skull känns inte heller så lockande. Funderar på någon form av upplevelse istället. Detta är verkligen svårt för mig. Att nå målet är ju egentligen en belöning i sig. Den allra största.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar