Sidor

fredag 26 augusti 2011

Tillbaka till gymmet

Som jag skrivit tidigare har jag i veckan haft stora tvivel på om jag ska fortsätta med styrketräningen eller inte. Det handlar om obekvämhet och brist på kunskap. Nu har jag bestämt mig för att jag måste försöka övervinna den rädslan. Får försöka skaffa mig lite kunskap. Alla har ju varit nybörjare nån gång.

Senaste gången jag var där var 18/8 tänkte dokumentera lite hur det gick då och sen uppdatera framöver. Jag är lite osäker på om jag har korrekta namn på övningarna, men jag skriver så som jag kallar dem.

Så här körde jag 18/8:
Leg press: 190 pounds(?) *12*10*10
Seated leg curl: 100 p. *11*11*10
Bänkpress: 25 kg *10*7*7
Low row; 6 (vet inte om det är pounds eller kg) *13*13*13
Ryggresning: 15*8*8
Axelpress: 6 kg*15*12*12
Situps: 20*10*10

Det är alltså de här övningarna jag kör varje gång.

Värsta övningen (fast den är rätt skoj) är bänkpressen, eftersom där känner jag mig mest obekväm. Fattar inte ens hur man justerar själva ställningen. Så är den på fel höjd kan jag idagsläget inte köra den. Sen är jag också lite rädd att fastna under stången, vilket gör att jag har svårt att ta ut mig maximalt. Vill ha lite marginaler så att jag är säker på att jag orkar få upp stången efter sista gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar