Sidor

tisdag 29 maj 2012

Får inte upp pulsen

Skulle behöva lite tips om hur jag ska få upp pulsen. Får inte det ordentligt när jag cyklar, går eller joggar. Blir liksom alldeles för trött och stum i benen utan att jag kommer upp i puls. Idag när jag cyklade intervaller i en timme varierade den mellan 110-135. Jag skulle vilja ligga på en högre medelpuls. Hur ska jag träna för att få benen att orka med lika mycket som hjärtat? Viktnedgång är väl rätt  självklart, men kan ökad muskelmassa också hjälpa kanske?

4 kommentarer:

  1. Om du typ går på ett spinningpass då?! Där blir man ju lite mer piskad... Tänker som jag sa med löpningen- med att jag också blir trött i benen först men pressar man sig ännu mer så kan det försvinna typ att man kommer in i 2.a andningen fast för benen.. : ) fattar du ?

    Annars tror jag på kortare intervaller som är tuffare. Alltså kortare tid och du bara kör gärnet den korta tiden typ så pulsen går upp innan benen blir trötta..

    /Coach

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Idag gick det något bättre. Brukar få upp den mer på spinning, men inte alltid. Har hänt att benen tagit slut där också. Det där med intervaller ska jag testa lite mer, det tror jag på.

      Radera
  2. Som jag sagt! Allt handlar om att pressa sig. Det sitter i ditt huvud. Du sitter på en cykel du kommer inte ramla av, inte benen heller för den delen.

    Pressa dig och som Annika säker så kommer du märka du du lär dig att komma förbi platåer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fredrik! Ska försöka pressa mig mer. Vill ju utvecklas.

      Radera