Sidor

söndag 3 juni 2012

Pass 4 Axlar

Veckans fjärde och sista pass kommer att träna muskelgruppen axlar.

Det är passet består av tre övningar för axlarna. Jag har inte gjort nån av de här övningarna tidigare, så här kommer det nog ktävas lite övning innan det sitter. Så här ser övningarna ut iallafall.

Militärpress, när jag sökt på detta hittar jag lite olika varianter. Några står och några sitter, några kör bakom nacken och några framför. Måste fråga Fredrik vad det är jag ska göra. Om jag ska gissa så tror jag att det är så här.


Nästa axelövning är hantellyft åt sidan. Har inte gjort detta innan, men jag antar att det är vad det låter som.


Hantellyft framåt blir sista övningen för axlarna.


2 kommentarer:

  1. Angående militärpressen så är stående jättebra. Å absolut framför huvudet och inte bakom.

    Bakom är otroligt större skaderisk. Även en onaturlig rörelse.

    SvaraRadera
  2. Bra, då vet jag hur jag ska göra. Tack! Ska bli himla skoj att komma igång med detta.

    SvaraRadera