Sidor

söndag 3 juni 2012

Pass 1 Bröst och Triceps

I pass 1 tränar jag bröst och triceps. Det är alltså detta pass som jag ska börja med imorgon.

Jag kommer att köra två övningar för bröst, nämligen bänkpress och lutande hantelpress.

Bänkpress vet nog de flesta vad det är, men här kommer iallafall en bild.



Lutande hantelpress är en ny övning för mig, men den känns inte så komplicerad så det blir nog inga problem.


Sen kommer det även att ingå två tricepsövningar i pass 1 också. De två ovanstående övningarna tar nog en del på treiceps också tror jag.

Första tricepsövningen blir liggande triceps extentions. Även denna övning blir ny för mig.



Första passets sista övning blir pushdown och även denna övning tränar triceps. Denna övning har jag gjort tidigare.



2 kommentarer:

  1. Kul att du startar imorgon med nya programmet.

    Den första bilden du la in på pushdown så ska du gå högre upp än vad hon gör på bilden. Hon har en för kort rörelse. Du vill aktivera störra delen av triceps. Om du tittar på bilden så kan man gå upp så pass att hennes hand är i höjd med hennes bröst ungefär.

    SvaraRadera
  2. Tack vad bra input Fredrik. Det ska jag absolut tänka på.

    SvaraRadera