Sidor

lördag 5 november 2011

Lördag

Känner mig lite sliten och så idag också. Lätt illamående och bakis. Idag har jag iallafall kunnat äta lite kvarg till frukost. Har varit och bytt till vinterdäck idag och lämande även in sommardäcken på ett däckhotell. Tänkte att det kunde vara skönt att slippa kånka dem upp och ner ur förrådet. Känner dock att jag vände mig till fel ställe. Så tänker bara ha dem där över vintern, sen kommer jag att byta ställe. Det var två obehagliga snubbar som hjälpte mig, varav den ena pratade svenska. Två av däcken är lite dåliga, det vet jag. Men tror nog att de funkar en säsong till. I alla fall såg de sin chans att få mig att byta däck. De gick och hämtade några begagnade däck som de försökte sälja på mig. Istället för att byta två försökte de få mig att köpa fyra och sen skulle de ta mina däck som inbyte. Dessutom var det fel storlek på däcken de hade, men de sa att det inte gör nåt? Det skulle bara skilja 5 mm på var sida av däcket. Sen ville de inte att jag skulle betala detta med kort, eftersom det var deras egna däck de sålde? Jag avböjde erbjudandet och bad dem sätta på de däck jag hade med mig. Det blev inte så populärt och jag blev väldigt ifrågasatt. Jag kände i efterhand att det var väldigt skönt att jag följde min magkänsla och stod på mig.

Nu tänkte jag röra mig mot Västertorpshallen. Tänkte prova deras gym idag. Återkommer med information om hur det gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar