Sidor

lördag 31 december 2011

Teknisk?

Igår ägnade jag hela kvällen åt att formatera om min externa hårddisk till ett annat filformat. Ps3 stödjer nämligen inte Ntfs utan det måste vara Fat32 för att funka. Windows 7 stödjer inte att formatera om till detta när det gäller enheter över 120 gb och min hårddisk är 250 gb. Därför tänkte jag först dela upp hårddisken i två partitioner så att jag kunde ha ena delen i Ntfs ( vilket är bättre för mina backuper) och andra delen i fat32. Men mjukvaran jag skulle använda för att göra detta var tyvärr inte kompatibel med Windows 7. Så jag fick gå runt problemet genom att formatera om hela om hela hårddisken med fat32formatter. Sjukt nöjd när jag till sist fick det att fungera. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar