Sidor

onsdag 19 oktober 2011

Styrketräning

Idag var jag tillbaka på gymmet för första gången på en månad. Antar att jag tappat lite muskler på den tiden för jag kände mig svagare. Så här gick det:

Bänkpress   20 kg*15*15*15

Axelpress  6kg*15*15*10

Sittande rodd  6 plattor*10*8*8

Benpress 190p*15*9*9

Lårcurl   90p*15*15*15

Situps  20*15*13

Omvända Ryggresningar -

Jag gjorde alla övningar utom ryggresningar, eftersom det var upptaget där när jag skulle avsluta med den. När det gäller bänkpressen så körde jag bara med stången och det kändes rätt lätt, så där tog jag inte ut mig. Anledningen till det var att de där klämmorna som hålller fast vikterna var upptagna. Så jag orkade inte vänta på dem, utan tänkte att det kanske ändå kan vara bra att börja lite försiktigt när det nu var länge sen sist.

På fredag ska jag dit igen. Jag ska verkligen försöka hålla fast vid två tillfällen per vecka nu med styrketräningen så att jag får in detta som en vana. Gärna en vana jag inte kan vara utan. Antar att det tar några månader innan man känner så.

Nu ska jag bestämma mig för vilket pass det blir imorgon och boka in mig på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar